Gracelet UF

Gracelet UF är ett företag som jag och en klass kompis äger och driver. UF står för ungföretagsamhet, och i programet jag går ingår en kurs då man ska starta ett företag och driva det under ett år.
Vår produkt är armband med en nysilver platta som man får gravera in den text man själv vill ha på.
Vi har anlitat en pensionerad silversmed som vi blev tipsade om, han skär ut plattorna och graverar texterna på dem. Sedan sätter vi ihop de övriga materialet till armbandet och min pappa löder fast vissa grejer på armbanden.
Det är väldigt roligt att hålla på med det här, jag trodde de skulle bli jobbigt i början och visst det är väldigt mycket som behövs göras när vi bara är två men det är så kul när man vet att vi har åstakommit allt själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0