SJ

Igår skulle jag ta tåget till sthlm vilket började med att det var försenat i över en timme pga stormen dagen innan. Sedan när vi väl hade kommit en bit blåste en kontrollledning ner vid sthlm central vilket orsakade strömavbrott på centralen och totalkaos. Så tåget fick inte åka längre så så här såg min resväg ut: jag åkte tåg-tåg-pendeltåg-buss-tunnelbana-tunnelbana-buss och det tog mig sammanlagt fem timmar att komma till sthlm -.- Att SJ aldrig gör något åt alla problem som jämt dyker upp! De kan ju inte göra så mke åt att stolpen blåste ner men försenat är det ju jäääääämt, bygg fler spår!!! Är verkligen sjukt trött på att åka med SJs tåg..



Kommentarer
Postat av: Carro, såklart!

Fy tusan va arg jag skulle vara! Det ska ju alltid krångla, tycker jag...

2011-04-10 @ 18:05:00
Postat av: Johannes

Eller hur, det är helt sjukt som det är nu. Sist jag skulle åka, det var vid jul, fick jag vänta sex timmar på tåget. Skulle gå 20.30 men inte förrän 02.26. Men det lär ju inte bli bättre heller. Nuvarande regering kör ju någon slags arbetslinje för tåg taktik. Typ, "tåget kommer aldrig i tid om SJ får mindre pengar av den anledningen får de incitament att bättra sig". Och argument de, regeringen, nog för är "bygger vi fler spår och anställer mer personal kommer de fastna i bridragsberoende och komma ännu senare". Det tredje argumnentet är riktat till de som klagar och säger va fan mer pengar till SJ så de kan bygga spår anställa mer personal och kanske komma i tid. Regeringen säger då "Vad är de för Jantementalitet? SJ kan komma i tid utan vare sig pengar, personal eller spår. Har man viljan kommer man fram i tid. Typisk svensk sossefierad jantelag". Christna Elmsäter-Svärd sa faktiskt exakt "En tolkning jag gör av det är att om man är tillräckligt envis, vill och kan, kommer man alltid fram till målet." Hon skulle med ett tåg. Tyvärr var det försentat så då ringde hon till SÄPO som kom och hämtade ministern och körde henne till målet. Samma argument gäller allting, vill man ha jobb och pengar tillräckligt mycket får man det. Likaså vill man vara frisk och kry så förblir man det. Sjuka och arbetslösa har faktiskt gjort ett val, enligt regering och rådande politisk diskurs. De har valt jante, arbetslöshet och sjukdom. Då ska faktiskt inte få tära på våra gemensamma resurser, nä det är typiskt jante/vadderad trygghet. Oj.. Tappade visst tråden här. I alla fall lyssnar man på vår regering, vilket 70% av befolkningen gör om man tro på företroendesiffrorna för FR, så har SJ valt att komma sent. Klart att de inte ska få några mer resurser då.



2011-04-11 @ 16:30:27
URL: http://dranering-i-stockholm.se
Postat av: Hanna

Carro: Man blir sjukt jävla arg! Var inte trevlig mot den stackars personalen på tåget som får ta smällen..



Johannes: SJ BORDE få mer resurser, det är ändå det företaget nästan alla åker med när de reser. Det drabbar ju andra företag så som SL när SJs resenärer blir tvungna att ta bussar och tunnelbanor för att ta sig fram istället, gratis. SL håller på och bygger om deras spår till tunnelbanorna nu och ändå fungerar det hur bra som helst nu med bussarna man tar istället. Och tunnelbanorna fungerade hur bra som helst också INNAN de byggde om.. Roligt att SJ går ut med varje år att de ska bli bättre när de går i botten varje gång igen. Men jag tycker ändå det är starkt gjort att de har gjort en reklam som sänds på dem stora kanalerna på tv med att de skäms (och ska förbättra sig..) - Hoppas fan att det blir ordning snart med detta.

2011-04-11 @ 16:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0