Sälen

Igår kom vi då hem från Sälen där vi har varit i en hel vecka. Det var jag, min familj, Joakim och mina kusiners familj med. Vi bodde i en rätt liten men ändå helt okej stuga nära Hundfjället, det enda jobbiga var att alla blev lite smått irriterade på varann till slut. Vi åkte i Hundfjället och Tandådalen varje dag hela veckan med ett rätt underbart väder (-4 grader ungefär) förutom vissa dagar då det blåste väldigt mycket, på lördagen fick de tom stänga av stolsliftarna pga det. Pappa åkte Vasaloppets öppet spår en dag på 6 timmar och 20 minuter, bra jobbat! Älsklingen blev väldigt duktig på så kort tid med tanke på att han bara åkt slalom några få ggr tidigare, han klarade av att hoppa i skogen och åka svarta backar! :) Själv hade jag en väldans problem med pjäxor. Mina gamla som jag haft i över sex år blir så kalla att jag inte hade någon känsel i fötterna till slut så då hyrde jag ett par andra men så fick jag byta tre ggr eftersom dem klämde så jävligt på smalbenen men till slut hittade jag några som var både varma och sköna! Har dock blåmärken på smalbenen nu.. Några dagar hade Restart någon kampanj så då fick man gratis måltidsdrycker och bars, det var nog meningen att man skulle ta en gång men vi sprang och tog hela tiden, slutade nog med att vi tog 30 bars sammanlagt.. Vilka snattare haha. Sedan blev det lite After ski också med dricka och band som spelade bra musik. Det har varit en väldigt rolig vecka i Sälen med mycket skidåkning, fint väder och umgås. Det enda minus är väl att det inte känns som att det har varit mke till lov då man har gått upp tidigt och varit trött senare på kvällen varje dag, så jag känner mig inte så himla utvilad men det har dock varit jäkligt skönt att slippa tänka på allt som har med skolan att göra kan jag lova!


Stugorna man bor i


Amandus i väntan på bussen


Uppe på fjället


En av backarna


Satt och väntade på att min snowboard skulle bli färdigservad


Lunchpaus


Uppe på ett av bergen


Kvällsåkning


Utsikt från toppen


Jocke i backen


Hela gänget vid lunch


På väg upp i liften


Hemma i stugan


Hundspann


After ski

Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0