Positive

Om det är något här i livet som är viktigt för mig är det att vara positiv, kunna vara glad och skratta och ha roligt. Ett av dem stora problemen i vårat samhälle som jag känner av är att så så så många, unga som gamla (mest unga), är negativa. Hur ofta hör man tex en ungdom säga - Å kolla hur tjock jag är!?, Å fy fan vad tråkigt!, Fan vad du är ful!. Om man kollar stora bloggar och dem skriver om något dom gjort bra eller bara lägger upp en bild på dem själva och säger att dem känner sig fina, hur många kommentarer får dom som är negativa då? Bara för att dem som kommenterar är osäkra och vill trycka ner andra för att själva känna sig bättre. På Kissies blogg klagar man ofta på att hon är FÖR smal men om man sedan kollar på Blondinbellas blogg som nyligen la upp en bikini bild började det rasa in kommentarer om att hon är tjock. Varför är det aldrig bra för folk? Varför lär man alltid klanka ner på andra undrar jag. Man ser ju hur tydligt som helst på Blondinbella att hon är lycklig med sig själv, vafan ska man då försöka trycka ner henne? Nej USCH säger jag för negativa människor. Om dem här människorna bara kunde inse vad en liten positiv kommentar till någon som - Vad fin du är idag!, Bra jobbat! Ja vad som helst som är postivt hjälper så mycket. Kommer ni ihåg Grynet och hennes Ta ingen skit? Vilken klok kvinna som försökte hjälpa unga människor att ta till sig det uttrycket. Det skulle behövas någon sådan förebild nu i detta samhälle, nu när det förmodligen behövs som mest..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0