Brand

Dags att uppdatera på min lilla blogg kanske.. Tänkte berätta om en rolig historia från i måndags tror jag det var. Dagen började lugnt, jag satt i köket i ett tyst hus, själv hemma förutom Amanda som låg och sov, och åt lite mat när det plötsligt SPRINGER en gubbe upp för vår trapp, tror tillome han ramla i trappen, han plingar på och jag öppnar. Han nästan skriker fram "Jag tror det brinner på er vind! Kom ut och kolla!!". Där står man och fattar ingenting så jag lyckas väl sätta på mig ett par skor och går ut och tittar upp mot taket, och mycket riktigt så kommer det rök från taket, inte från skorstenen utan taket. Han säger att jag måste ringa brandkåren på en gång sen lyckas jag få bort han från gården. Går in och ringer mamma och frågar om det brukar ryka från taket så där, tror att hon ska säga att det är lugnt men nej hon säger "Nej Hanna du måste ringa brandkåren!". Så det var vad jag fick göra, och efter fem minuter kom det inte bara en brandbil utan tre, en polisbil och en annan sorts polisbil.. Ur brandbilarna hoppar det ut rökdykare, en av dom var en gammal klasskamrat, och går in i huset och upp på vinden och klättrar upp på taket och alltihop. Hittar dom något? Nej! Sen kommer den där gubben igen och frågar "Visst brann det?" -.- Haha aja det var en rätt spännande upplevelse iaf ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0